You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
ליגת האלופות - בני ריינה, נוער - צפון 1
היו גדולים על הליגה. שחקני ריינה חוגגים (צילום: nawatha)

ליגת האלופות - בני ריינה, נוער - צפון 1

בני ריינה סיימה אחה"צ עונה עם 100 אחוזי הצלחה. המאמן - עלא סעיד, והמנהל המקצועי - מגדולי המגינים השמאלים בכדורגל הישראלי, מסכמים עונה בסיפוק

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

פינת "ליגת האלופות" - פינת הפרגון שלנו לקבוצות שזכו באליפות רשמית בשנתוני הנערים והנוער, מגיעה היום לקבוצת נוער, שמגיעה ממועדון שבעונות האחרונות זכה להרבה פוקוס בעיקר בשל הנסיקה של קבוצת הבוגרים. אנחנו מדברים על בני ריינה - אלופת ליגת צפון 1 לנוער, שזכתה באליפות עם מאה אחוזי הצלחה. הקבוצה הבטיחה את זכייתה באליפות כבר בתחילת החודש שעבר, אך שמה לעצמה למטרה לסיים עונה עם מאזן מושלם בליגה ואחה"צ היא ניצחה 2:7 את צעירי איכסאל, כשבחגיגת השערים משתתפים: מאיר בוחבוט (מלך שערי הקבוצה) - שלושער, מג'ד אימסעיל - צמד, מוחמד סיידי ואחמד סעיד בסול.

בני ריינה הייתה גדולה על הליגה מתחילת העונה. את הקבוצה בנה נג'ואן גרייב, המנהל המקצועי של המועדון, אליו הגיע בקיץ האחרון אחרי 11 שנים בתפקיד המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של מכבי אחי נצרת. לקוראים הצעירים נספר, כי גרייב היה בשנות ה-90 מבכירי המגינים השמאלים בכדורגל הישראלי ועד היום נחשב לאחד מהמגינים הטובים ששיחקו בכדורגל הישראלי. היה שותף בכיר לזכייה ההיסטורית והיחידה של הפועל חיפה באליפות המדינה בשנת 1999, רשם 18 הופעות בנבחרת ישראל הבוגרת בהן כבש 4 שערים, ובעונת 99/2000 שיחק באסטון וילה בפריימר ליג. במחזור השני הצטרף לקבוצה המאמן, עלא סעיד, ששימש קודם לכן תקופה קצרה כעוזר מאמן בקבוצות הבוגרים של מכבי אחי נצרת ואיחוד בני שפרעם.

מהרגע הראשון ניתן היה לראות שבריינה נבנתה קבוצה שהיא בכמה רמות מעל הליגה, כשלצד ניצחונות בהפרשים גבוהים בליגה, זכתה הקבוצה בניצחונות מרשימים במשחקי הגביע מול קבוצות מהמחוז הדרומי של הליגה הארצית: תחילה עם ניצחון 1:4 על מכבי עמישב פ"ת ובהמשך עם ניצחון 3:4 על עירוני מודיעין - שהעפילה לליגה הלאומית.

גולת הכותרת של סיפור ההצלחה של בני ריינה - שילוב שחקנים מכל המגזרים המרכזיים במדינה: מוסלמים, נוצרים, יהודים (4 במספר) ודרוזים. כיאה לאלופה, שכבשה 130 שערים ב-22 משחקי ליגה, מלך שערי הליגה מגיע ממנה, מאיר בוחבוט (יליד דצמבר 2004), לו זו עונה שניה בקבוצה. השחקן שמגיע מחצור הגלילית כבש 46 שערים. עוד כובשים בולטים בקבוצה: סארג'י אמטאנס - 18 שערים, אביהוא סבתי - בן קרית שמונה שנמנה על אוכלוסיית המפונים, כבש 16 שערים. מג'ד איסמעיל כבש 14 שערים. הגנת ריינה בראשות השוער, איברהים ח'טיב, ספגה 14 שערים בלבד.

נג'ואן גרייב שם את הדגשים להצלחה הגדולה: "הקבוצה הזו קבוצה ששווה גם מקום בליגה הלאומית. נבנתה קבוצה עם שחקנים ברמה מאוד גבוהה עם מטרה מאוד ברורה. כבר בקיץ ערכנו משחקי הכנה מול קבוצות מליגות גבוהות יותר ומהתחלה כיוונו הכי גבוה שאפשר. הקבוצה עבדה בסטנדרטים מקצועיים ברמה שלא מוכרת בדרג הזה, הן מבחינת היקף ואיכות האימונים והן מבחינת מעטפת מקצועית מצוינת בראשות עלא סעיד, דרך מאמן השוערים - אבו חוסיין דראושה, מאמן הכושר - אמג'ד טאטור חבר ההנהלה- מוחמד עתאמנה ומנכ"ל המחלקה - שאדי זידאן, שנתנו מעל ומעבר להצלחת הקבוצה. כמובן שכל זה לא היה קורה בלי התמיכה הכספית והמוראלית של הבעלים, סעיד בסול, ששם דגש גדול על השקעה במחלקת הנוער".

על הדו קיום המיוחד בקבוצה, הוסיף גרייב: "חשוב לנו במחלקת הנוער לתמוך בדו קיום. ריינה כפר קטן. לא נוכל להתקדם אם נלך רק על מקומיים. חשוב לנו להניף את הדגל הזה ולהראות שלא רק בבוגרים יש מקום להרמוניה בין יהודים לערבים, אלא גם במחלקת הנוער ואנחנו שמחים לראות את החיבור שנוצר בין השחקנים". עלא סעיד מוסיף את הזווית שלו לסוגיה: "אירועי ה-7/10 תפסו אותה בסיטואציה מאוד קשה לעיכול. מעבר לתחושות הקשות של כולם, זה היה מבחן מאוד גדול לנו כמערכת וגם לשחקנים. אני שמח שהצלחנו לשמור על הביחד, על יחסים טובים ועל כבוד בין כולנו. שם אני ידעתי ששום דבר לא יסיט אותנו מהדרך והמטרות שלנו".

עלא סעיד מסביר איך הצליח לשמור את קבוצתו עם מתח גבוה: "זה נכון, שכשפותחים פער גדול יכולה להיות ירידת מתח וזלזול, אבל השחקנים שלנו בוגרים מספיק והבינו את החשיבות של הרצינות לאורך כל הדרך. לא היינו אובססיבים לסיים עונה עם מאה אחוזי הצלחה, לאורך העונה שילבנו את כל שחקני הסגל. עצם העובדה, שהשוער השלישי שלנו שיחק חמישה משחקים מלאים, מסבירה את זה בצורה הטובה ביותר. אנחנו שמחים ששילבנו גם דרך של שילוב רחב של שחקנים ואפילו שלושה שחקנים שלנו עלו להתאמן עם הבוגרים. אני שמח מאוד שהבעלים, סעיד בסול, מאוד מעורה בנעשה בקבוצה. מאמן הבוגרים, שרון מימר, מגלה התעניינות בנעשה בקבוצה. אני לא יודע אם נראה שחקן שלנו זוכה לדקות משחק בבוגרים, כי בכל זאת מדובר בקפיצה מאוד חדה, אבל אני בטוח שבטווח הארוך יעלו מקבוצת הנוער שחקנים שגם ישחקו בבוגרים".

עלא סעיד מביט לעבר העונה הבאה עם תקווה גדולה: "בגדול, עדיין לא חתמתי על חוזה, אבל הכיוון הוא להמשך ההתקשרות בין הצדדים. יש בקבוצה שחקנים שמסיימים גיל נוער ושכבה של ילידי 2005 - שנתון החריגים בעונה הבאה, כך שהקבוצה תצטרך להתחזק בשחקנים לצד שחקנים שיישארו. אני יכול להגיד לך, שההצלחה של הקבוצה וכמובן העובדה שקבוצת הבוגרים מצליחה בליגת העל, יוצרת ביקוש גדול מצד שחקנים להצטרף למחלקה ובפרט לקבוצה. אני כבר חודשיים מקבל פניות משחקנים ומסוכנים, שרוצים להגיע לכאן. מאמין שנבנה קבוצה טובה שתעשה דברים יפים בליגה הארצית".

גביעים ומדליות למסיבת הסיום, כבר הזמנתם? מוזמנים להסתכל בסרטון הבא ולהתרשם מחברת צחובוי - החברה הותיקה והמקצועית ביותר בארץ לייצור גביעים ומדליות. לכניסה לאתר האינטרנט של צחובוי,לחצו כאן